/files/pro/i_0226/TruePrice.jpg

De nieuwe spreadsheet

De trend van impact meten, waarderen en hoe je er zelf mee aan de slag kunt gaan. Michel Scholte van True Price hield tijdens Live#6 Meerwaarden! op 8 december op de TU Delft een minicollege over de nieuwe spreadsheet.

meerwaarden

michelscholtenzw.jpg

Michel Scholte

Michel Scholte is sociaal ondernemer en pionier pur sang. Hij is mede-oprichter en directeur Externe Betrekkingen van en bij True Price, een sociale onderneming die sinds 2012 bedrijven helpt hun echte prijzen - de prijs inclusief de externe sociale en ecologische kosten- te berekenen en te verbeteren. Daarvoor stond hij aan de wieg van NewSilkRoads, dat een van de eerste en meest succesvolle co-working spaces in Egypte runt. Hij is breed georiënteerd, maar zijn expertise ligt bij de sociale kant van duurzaamheid, transitie en ondernemerschap en is tevens lid van netwerken als Worldconnector en de Global Shapers van het World Economic Forum. Scholten studeerde sociologie aan de VU in Amsterdam.

project

De nieuwe spreadsheet

website

http://trueprice.org

social media

Michel Scholte op twitter

michelscholte@michelscholte24 May

Hostile takeover #PPG of #AkzoNobel? First assess the Societal Costs! Read @AdrianGrootRuiz plea in @volkskrant https://t.co/c7LsA7FgKB

michelscholte@michelscholte31 Mar

What does most shampoo and peanut butter have in common? We just published an amazing report on the #TruePrice of pa…https://t.co/5JvreBTmz8